fbpx

זהירות עוקץ מחשבים חדש שנעשה באמצעות שיחת טלפון.

לאחרונה פורסם על סוג חדש של תרגיל עוקץ באמצעותו מנסים להשתלט על המחשב שלנו והפעם באמצעות שיחת טלפון תמימה, כביכול. המתקשר מציג עצמו כטכנאי מחשבים או נציג שירות מטעם חברת "מיקרוסופט" ומציע טיפול מרחוק במחשב הנגוע במתקפת וירוסים חמורה ומסוכנת.

במידה ואכן אנו משתפים איתו פעולה הוא משתלט על המחשב מרחוק, גונב מידע או חוסם את המחשב. היו מקרים בהם נציג השירות המתחזה הציע לאנשים עזרה בפתיחת חשבון פייפאל לתשלום על השרות ואפילו "סייע" בפתיחת החשבון לתשלום זה.

איך זה קורה בפועל?

הטכנאי או נציג התמיכה מתקשר וטוען כי יש לנו פעילות חריגה במחשב וחייבים לטפל בבעיה באופן מיידי כדי למנוע החמרת המצב. הוא כביכול מנחה אותנו מה לעשות אבל בפועל מאחר ואין כל בעיה אנחנו לא מצליחים לטפל בה בעצמנו, או אז הוא מציע להשתלט על המחשב בעזרת תוכנת שליטה מרחוק כדי לפתור את הבעיה. באותה הזדמנות מעבר לגניבת המידע מוצע לנו גם שירות אנטי-וירוס לכל החיים בתשלום כמובן. כל הסכמה מצידנו תשלשל סכומי כסף לא מבוטלים לטכנאי העוקץ. חלק מנציגי התמיכה שוחחו עם הנעקצים המיועדים במבטא זר.

באחד המאמרים שקראתי אודות תרגיל עוקץ זה הגדיל הטכנאי ועל מנת לאמת את העובדה שהוא נציג שרות של החברה הוא הקריא לנעקץ קוד אימות כביכול ממיקרוסופט וציין שזהו קוד ייחודי למרות שבפועל זה קוד כללי שלא אומר כלום.

 

כיצד להתגונן?

  • קריאת פוסט זה מביאה את הנושא לידיעתכם ולמודעותכם.
  • חשוב מאד לא לתת פרטים בטלפון.
  • לא לאפשר השתלטות מרחוק על המחשב.
  • לא לתת פרטי כרטיס אשראי וחשבון בנק.
  • לוודא כי במחשב תוכנת אנטי וירוס עדכנית.
  • לבצע גיבוי תקופתי של הקבצים החשובים.
  • לשתף במידע זה אחרים ובעיקר כאלו שעלולים בגלל חוסר ידע ומודעות להיפגע.

בנוסף ברצוני לציין כי מניסיוני לחברת "מיקרוסופט" נציגי תמיכה בארצות שונות בעולם ונציג תמיכה יכול במידה ופנינו ל- "מיקרוסופט" ליצור אתנו קשר מכל מדינה בה הוא יושב ולסייע ולתמוך משם. אני אישית נעזרתי בנציג תמיכה של מיקרוסופט דובר עברית שדיבר איתי מיוון.

2 תגובות

  1. הי ליאורה,
    האם העובדה שמעבדת השרות שאיתה אני עובד מחזיקה הרשאה להשתלטות מרחוק עד כדי כך מסוכנת ? זה חוסך לי כל פעם נסיעה לרחובות ומאפשר תיקונים מרחוק.

    1. תודה על שאלתך החשובה ולהלן הבהרה. אין בעיה בעבודה מסודרת עם מעבדת שרות מוכרת. אולם אין להתיר הרשאה להשתלטות מרחוק לאדם לא מוכר על אחת כמה וכמה אם נעשתה אליך פנייה מיוזמתו ללא בקשתך ואינך מכיר אותו

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

*

הדרכות

לקבלת המדריך החינמי סודות המחשב "סודות המחשב"

עקבו אחריי

דילוג לתוכן